Преди време приятел ми препоръча да си пусна музика на 432 херца, за да се успокоя малко. Това стана в момент на мое недоволство към света. Присмях му се, разбира се. Тогава не знаех, че това е вибрацията на тон ЛА. И му казах да не ме занимава с музика за чакри и велики духовни израствания.
Но понеже природата ми е любопитна, реших все пак да проверя. Естествено, за да го опровергая. Но за моя изненада – не можах. Даже си признавам, че се успокоих тогава от мелодията, която чух. С цялата си скептичност мислех, че си внушавам. Но все пак се заех да поразровя темата. А тя се оказа много по-дълбока, отколкото съм предполагала.
Тон ЛА е този, по който се настройва оркестърът
Обикновено е изсвирен на обой и прозвучава преди другите инструменти. Той определя цялостното звучене на музиката. Дълги години тон ЛА не е имал строго определени измерения, но е варирал между 409 и 442 херца (или толкова трептения в секунда). Най-точно тонът се определя с уреда камертон – двузъба метална пластина, която когато е ударена, дава перфектния тон ЛА в първа октава. От състава на метала, от който е изработена, зависи на колко трептения ще бъде тонът.
Композиторът Джузепе Верди, осъзнавайки
красотата на музика
изпълнявана на вибрация 432 херца, предлага на италианското правителствo тя да се определи като базисна. По това време той е директор на миланската опера Ла Скала, а голяма част от собственото му творчество също е създадено в този строй. За две години – между 1882 и 1884 г. тон ЛА на 432 херца е официален музикален строй в Италия.
През 1939 г. Йозеф Гьобелс – министърът на пропагандата на нацистка Германия, издава указ, с който се променя основната честота в музиката и тон ЛА започва да се изпълнява на 440 херца. През 1953 г. Международната организация по стандартизация (ISO) на конференция във Франкфурт приема височината на тон ЛА да бъде 440 херца и така утвърждава постановлението на Гьобелс. Срещу тази промяна застават 23 хил. френски музиканти, подписали петиция. Те настояват да се запазят 432-та херца, защото иначе се изменя основната вибрация на звученето. Но протестът им остава нечут.
“Какво от това?” бих казала аз. Нима има толкова голямо значение? И за какво им е било на германците да инициират тази промяна? Оказва се, че последствията от едно съвсем неважно наглед събитие може да са много сериозни.
Замисълът е доста дълбок и звучи крайно конспиративно
Основната версия е, че нацистите искали така да внесат хаос в света и в умовете на хората, за да могат да ги манипулират по-лесно. Любителите на мистерии твърдят, че много преди това, подобни опити са правени от страна на илюминатите, за да могат да контролират световния ред. Но истината си остава в сферата на догадките.
Е да, но как се случва това с един сменен тон в музиката. Нима не звучи нелепо?
Твърди се, че вибрацията от 432 херца съответства на златното сечение, известно още като “божествената пропорция“. То определя съотношението на всичко в природата и е символ на красота и хармония. Оказва се, че тази вибрация влияе на атомите на нашето ДНК и то започва да резонира в тон с Вселената. Това носи на човек усещане за спокойствие, чистота и енергия.
Всичко около нас излъчва определна честота и тя взаимодейства постоянно с хората, животните, растенията, водата, света. И с промяната тези 8 херца изцяло изместват възприемането на енергията. Не става дума за магически мантри или благопожелания, а за физични закони.
Неслучайно един нов български струнен оркестър специално се кръщава
Камерен оркестър 432
Причината – инструментите им се настройват на 432 херца. В интервю пред БНР концертмайсторът му Ивайло Данаилов и диригентът Иван Янакиев обясняват голямата разлика, която се усеща, особено при изпълненията на живо, при музициране на тази честота: “Самото интониране в този строй е много по-лесно, защото колкото по-ниска е честотата, толкова по-богати обертонове се разкриват от тембъра на инструмента. Друг основен мотив е, че произведенията, които изпълняваме, в оригинал са написани в строй, при който тонът Ла има 432 трептения за секунда“.
Според тях повишаването на честотата на тона ЛА днес се дължи на акустичните особености на модерните концертни зали и техните размери. Но въпреки това музицирането си остава много по-приятно в по-ниския строй.
Международният институт Шилер провежда редица изследвания и обяснява научно влиянието на тон ЛА върху целия свят. Те призовават да се върнат изначалните вибрации, съобразно природните закони. И през 1988 г. в Италия провеждат среща, на която се обсъждат разликите между 432 и 440 херца. Taм присъстват велики имена на операта като Рената Тебалди, Пиеро Капучили, Монсерат Кабайе, Пласидо Доминго, Алфредо Краус и други.
Оказва се, че тази вибрация е заложена в движението на планетите и е в основата на космическата хармония. Това подробно се разглежда в наръчник за музициране, издаден от Шилеровия институт. Има и други книги по темата – както научни, така и с художествен характер. Като например 432 на Недялко Славов и Тайната музика на душата от Патрик Бернар.
Магия в числото 432 се търси постоянно: |
|
Тайните на Вселената са безкрайни. Хората преди нас може и да са ги знаели, а може и просто да са следвали природните закони. Има много загадки за разплитане, а отговорите ни чакат някъде там…
Глупости. Никой не може да долови разликата и само най-съвременната техника може да я покаже. Няма никакви такива глупости. Ла си е била 440, 448 432 и никой нищо не е разбрал. Аман от психясали “разбирачи”.
Сульо,това е тема за музиканти.Да сте чували за абсолютисти?Те коя честота чуват?
Пульо
Разликата е огромна. Уверете се сами:
http://www.szinalski.com/tone-generator/
Всяка вечер като седна на компа и си бускам като background музикален фон в тоналнс от 432 Hz. Понякога чист тон, без музика
Ефекта е силно осезаем. Правил съм експеримент и с 440 Hz, ефекта е изнервеност, вдигане на пулса и кръвното.
Абсолютно несериозна публикация, целяща да привлече вниманието на читателя с мистичността, тайнствеността и онова, което искаме да приемаме на вяра, без разбиране.Няма и няма как да има потвърждения на такова въздействие на честотата на тона “Ла” (А1) върху нашите усещания и възприятия и особено това да се свежда до влиянието на ниво дннк. И в същото време на има позоваване на “физични закони”. Кои са физичните закони? Несериозно!