През април 2009 г. само два месеца преди неочакваната смърт на Майкъл Джаксън, аукционната къща Julien’s провежда четиридневна публична изложба на 1390 лични вещи от имението Невърленд в Бевърли Хилс. Експозицията е уникален поглед към една малко позната страна на Краля на попа. В нея е култовата бяла ръкавица с кристали, както и антики и скулптури от 19 в.
Едно нещо обаче се набива на очи – огромният брой странни произведения на изкуството, създадени по
поръчка на самия Майкъл Джаксън
Като например статуя в цял ръст на самия него като Батман, хладилник, украсен с портрета му и количка за голф, на която той е изобразен като Питър Пан. Най-впечатляващи са няколкото маслени картини и стенописи, на които е изобразен Краля на попа.
През годините Майкъл Джаксън наема десетки художници, които го обезсмъртяват в множество произведения на изкуството. Тук изникват два въпроса. Къде Майкъл Джаксън намира тези творци? И защо човек, който е пословично неудовлетворен от външния си вид похарчва милиони долари за свои портрети?
Лятото на 2003 г. е. Самоукият художник Леон Джоунс рисува портрети на знаменитости като Лусил Бол, Дженифър Лопез и Тупак Шакур на тротоара пред студиото Юнивърсъл. Към него се
приближава непознат мъж
който твърди, че представлява много известна личност. Непознатият предлага на Джоунс да се срещнат отново на бензиностанция в Санта Барбара и му дава аванс от $500 в брой.
Два дни по-късно Джоунс се среща с непознатия, качва се в колата му и е меко казано изумен, когато се озовава в имението Невърленд. Оказва се, че той е нает от самия Майкъл Джаксън да нарисува два 4,5-метрови стенописа в имението.
Работата по тях му отнема няколко месеца. Един от стенописите изобразява музиканта като рицар с ангелски криле, а на другия Краля на попа е заобиколен от деца с крила, които сочат към небето.
*Картината на Дейвид Нордал Разказвач, която виждате по-долу, намира място в книгата със стихове и размисли на Майкъл Джаксън Dancing the Dream
“БЕШЕ НЕРЕАЛНО, СЯКАШ БЯХ НА ДРУГА ПЛАНЕТА”
– спомня си Джоунс. Една късна вечер през 1988 г. 47-годишният художник Дейвид Нордал получава неочаквано телефонно обаждане от самия Майкъл Джаксън. Първоначално Нордал решава, че някой се шегува с него. Музикантът успява да го убеди, че това е наистина той, след като му описва една от картините му, която е видял в офиса на режисьора Стивън Спилбърг по-рано същия ден.
Нордал и Джаксън се срещат в Денвър, Колорадо – една от спирките в турнето Bad през март 1988 г. Нордал става личният портретист на певеца. В следващите 17 години художникът създава хиляди рисунки и близо една дузина по-мащабни работи. Понякога певецът плаща до $150 хил. за някои от картините на Нордал, когото започва да нарича “любимия ми съвременен художник“.
Портретистът от Портсмут Ралф Улф Коуън рисува Майкъл Джаксън четири пъти през 1993 г. Първият портрет изобразява Краля на попа като рицар, който държи сабя с папагал, кацнал на върха ú. Бабълс –
домашната маймуна на Джаксън
седи покорно в краката му. Картината струва $30 хил. и е с размери 240 на 120 см. Закачена е в дневната на попзвездата, зад пианото му и може да бъде видяна в известното интервю на Джаксън с Опра Уинфри от 1993 г. С течение на времето отношенията между Коуън и Джаксън охладняват и те престават да работят заедно.
Борбата на Краля на попа със собствения му образ е добре документирана. Като тийнейджър той се крие в тъмното и отказва да се погледне в огледалото. С течение на времето неудовлетворението от външния му вид се превръща в комплекс за малоценност, казва брат му Джермейн Джаксън.
“Колкото повече Майкъл гледаше себе си, толкова по-нещастен се чувстваше. Всъщност той се чувстваше особено уязвим при разговорите си с останалите и затова винаги гледаше надолу”
– обяснява Джермейн.
Картините на Дейвид Нордал, Ралф Улф Коуън, Нейт Джорджо, Селин Лавайл и Леон Джоунс могат да бъдат видени в албума The Official Michael Jackson Opus: The Ultimate Celebration of an Icon, който се състои от 450 страници.