Най-ужасяващият звук за вас е този на алармата сутрин? Броите секундите до обедната почивка, а после до края на работния ден? Тогава със сигурност сте нещастни на работното място и веднага трябва да вземете мерки. Помислете какво на настоящата ви позиция не ви харесва, какво може да се промени или ако е невъзможно – накъде в професионален план трябва да поемете. Ако сигурността на рутината и редовната заплата не могат да ви донесат душевен мир и ако не носят поне малко удовлетворение, едва ли си струват мъките.
Британският институт за развитие на персонала (CIPD) изчислява, че един на всеки пет служители във Великобритания се чувства
нещастен в офиса
Само 3 от 10 служители се усещат ангажирани на работното място.
Според проучването работниците в по-малките фирми (с персонал между 20 и 100 служители) се чувстват по-щастливи, докато по-нещастни са хората, които работят в по-големи компании с персонал от над хиляда души. Причината е, че в по-малките фирми обстановката е неформална, общуването е много по-лесно, всеки може да сподели проблема си лице в лице с шефа и да се почувства значим.
В големите организации задачата да направиш служителите щастливи е по-трудна, но всичко зависи от стратегията на мениджъра Човешки ресурси. Според Дейвид Феърхърст, мениджър Човешки ресурси на Макдоналдс за страните в северната част на Европа,
комуникацията е ключова
Затова в компанията са разработени две нива на общуване. Първото е фокусирано върху мениджърите. С тях се обсъждат бизнес целите на организацията, това им помага да показват на служителите стратегическите пътища на бизнеса и преките ползи от тяхната работа. Второто ниво на комуникация засяга служителите и им помага да изградят чувство на общност в рамките на компанията.
Прочетете още… историята на Патрик, който напусна работа, за да обикаля пеш Европа
Щастливите служители подобряват работната среда и повишават приходите на компанията. Ако шефовете положат усилия да разберат какво наистина искат служителите, скоро ще бъдат възнаградени за усилията си. Като цяло всички работещи имат нужда да получат признание за усилията си и то пред всички. Никой не харесва ръководител, който го критикува публично, а скришом го награждава.
Формулата за щастие на работното място
според редица известни мениджъри включва:
честно и справедливо отношение, открито общуване, редовна обратна връзка, поощряване на постиженията, изграждане на добри отношения в екипа, възможност за развитие, чувство за значимост и принадлежност, позитивна атмосфера, допълнителна грижа за семействата като детска градина на работното място и здравни услуги за децата или поощряване на хобито като възможност за боулинг в обедната почивка.
Помагат и редовните курсове за повишаване на квалификацията, както и тиймбилдингите.
А вие кога се чувствате щастливи на работното място? Споделете с нас своите причини да отивате с усмивка на работа.