Наско Папазов. Това е името на младия и талантлив български коафьор, който успя да грабне първата награда в категория Авангардна мода на престижния конкурс International Hair & Fashion Show. Той се проведе в София в края на октомври. Цялостната визия, на която Наско заложи, носи името Етно. И представлява умело съчетание между традиционни балкански мотиви и интересна авангардна прическа.
Появата на сцената на модела му Анелия Николова предизвика истински фурор, както сред зрителите, така и сред колегите на креативния фризьор. Според Наско Папазов актуалната авангардна мода трябва да е взета от модните тенденции и да бъде поднесена по интересен и атрактивен начин на аудиторията.
“Винаги съм смятал, че
българската култура и етнос са едно несметно богатство
и съм изключително щастлив, че напоследък погледът на творци, изпълнители и дизайнери от цял свят е насочен към нея, моят също!“ – споделя фризьорът.
И разказва, че етното наистина е модерно в цял свят тази година. Наши мотиви се използват в музиката, в модните дефилета на известни дизайнери. Прическите също са силно повлияни от етно стила. Колкото до авангардната мода, коафьорът вярва, че нашата родина е все по-отворена за нея. Тя дава възможност на всеки творец
да изрази себе си по начин, който най-добре описва вижданията и идеите му
“След като в дълбочина усвоих фризьорската професия, вече започнах да залитам към авангарда и да използвам наученото. Имам интерес към авангардната мода от много време. Тя ме привличаше със своите елементи и сложното изпълнение, както и с това, че клони към изкуството – нещо, което не всеки разбира”, споделя още Наско Папазов.
За фризьорската професия младият творец казва, че не я е избирал, по-скоро тя избрала него. От малък много се увличал от модата и изкуството, затова мечтаел да стане дизайнер. И успява. Завършва моден дизайн, но още като ученик
Наско Папазов осъзнава, че прическата е неизменен детайл
от цялостната визия. Приискало му се да научи нещо повече в тази посока и полека-лека това любопитство го тласнало към коафьорската професия.
По време на конкурса в София конкуренцията му не била никак малка. Имало множество талантливи българи и чужденци, въоръжени с гребени и ножици в ръце. Кой от кой по-надарен, изкусен и талантлив.
“Предполагам, че спечелих поради актуалността на визията си, а и сложността на изпълнение. Всеки един детайл е изработен от коса, всяко цветче и листенце. Конкуренцията не беше малка, имаше много красиви неща. Както на наши, така и на чужди коафьори. Всички вложиха немалко труд и замисъл, достойни за уважение.“ – споделя впечатленията си след шоуто Наско Папазов.
И допълва, че в професията, с която се занимава го вдъхновяват много неща –
хората, природата, заобикалящият ни свят…
Както и че няма нещо което да не харесва в нея!
Наско Папазов е собственик на популярния фризьорски салон N-stage в София. Започва да се занимава с фризьорство, когато е едва 16-годишен. Работил е за някои от най-известните салони в столицата. А на 21 години открива първия си самостоятелен салон.
Младежът е част от артистичния екип на L’Oreal България. Работил е с много звезди и известни личности от шоубизнеса и политиката у нас. Бил е част и от екипите, които подготвят участниците за някои от най-популярните български телевизионни предавания и риалити формати. Но талантът на Наско прескача границите на родината ни. Негови модели често попадат на кориците на популярни световни издания като Amica, Joy, Glamour, Cosmopolitan, Story и Hеllo.
В края на разговора ни го питам шеговито дали клиентите му са скептични към
авангардните прически
и дали му се налага дълго да ги убеждава, за да се съгласят да рискуват с косите си.
“Не срещам трудности с доверието на клиентите. Нещото, на което много се залага в моя салон, е това че всеки ще бъде много добре изслушан и разбран за това какво иска и от какво се нуждае. На базата на което следват нашите експертни предложения и ще определим какво ще му стои добре.“ – казва коафьорът.
Вижте още колко струват 30 сантиметра коса.