Като малка Карина обичала да носи момчешки дрехи. Не понасяла рокли и чорапогащници, нито косата ѝ да бъде връзвана. Днес любимата ѝ дреха е полата (90% от дрехите в гардероба ѝ са поли). А Карина измисля и създава красиви дрехи, които се вписват в градския стил на интелигентни жени от различни поколения.
Може би така се получава, когато една жена стане майка – интересът към женствеността добива нови измерения. А може би не.
В случая на Карина всичко започнало като идея, родена в главата на младото момиче с усет към модата. Ако ви попадне CV-то ѝ, ще прочетете, че Карина Николова е завършила магистратура по Международни икономически отношения в УНСС и се е занимавала с обществени поръчки и управление на проекти. В момента, макар да продължава да движи и тях, тя има нов приоритет –
създадената от Карина модна марка Profound
В основата на дизайна ѝ е минималистичният подход. Стилни и изчистени, моделите, родени от въображението на Карина, пасват на ежедневните нужди и желания на всяка жена. Това е и целта на младата авторка на бранда. Или поне една от тях.
Сред другите са да осигурява винаги качествени материи и най-подходящи цветове и детайли за съответните дрехи. “Това е много труден и дълъг процес”, споделя Карина, която е перфекционист и държи на най-високото ниво, за да са доволни хората, които ще облекат дрехите. Нейните дрехи.
Представям си ги като жени със специално отношение към стила. Но продължавам да се чудя какво е накарало самата Карина да направи завой от икономиката към модата. И да започне нещо напълно ново, от нулата в България. Ето че ми се удава повод да я попитам лично!
Карина, имаш интересен път до Profound. Кажи ми, моля те, какво насочи теб самата към модата?
Както повечето жени, и аз винаги съм се увличала по модата, но причината, която ме насочи, беше, че доста често си създавах даден образ на дреха или цял аутфит в съзнанието и рядко успявах да си харесам нещо по магазините. Затова доста често си шиех дрехи по мой вкус.
Разгледах Фейсбук профила на марката. Кога и как се роди желанието ти да я реализираш?
Идеята ми е в главата от около 5-6 години, но преди това си бях поставила други цели. След като ги постигнах, осъзнах, че е време да направя следващата стъпка в развитието си.
Много млади хора имат хубави идеи за бизнес, мечти да превърнат уменията и интересите си в работа, но и страхове – дали ще успеят, дали ще има смисъл от тяхната работа, дали няма да се изложат и т.н. Ти страхуваше ли се?
Мисля, че проблемът на повечето млади хора е, че нямат ясна представа с какво искат да се занимават, нямат конкретна цел. Бих искала да ги посъветвам да преследват мечтите си, независимо колко странни могат да бъдат те, да не се страхуват от хорското мнение и от провал. За мен провалът не е крачка назад, а прогрес във всеки смисъл на думата. Провалът означава, че вървиш в правилната посока.
Подкрепя ли те някой в това твое начинание?
Всичките ми близки и приятели застанаха плътно зад мен. Е, имаше и 1-2 подмятания “защо го правиш, знаеш ли колко е трудно” и “при толкова магазини какъв е смисълът”. За мен такъв тип реплики са градивни и ме карат да се трудя още по-усърдно. Така че е полезно все пак някой да те критикува.
Ти ли измисляш и създаваш моделите, които виждаме онлайн?
Всички са плод на моето въображение, естествено – съобразено с модните тенденции за сезона.
Какво те вдъхновява?
Всичко. Например, за пролетната колекция, която тепърва предстои да покажем, ме вдъхнови едно дете, което държеше няколко балона в пастелни нюанси.
Ти си човек, който със сигурност разбира от стил повече от средностатистическия българин. Мислиш ли, че българите се обличаме добре?
Мисля, че в последните години българката се облича все по-добре.
Какво би променила в облеклото ни като нация?
Схващането, че черният цвят отива на всичко. Когато дойде зимният сезон, почти всички жени са с черни палта и черни ботуши. Сивото за мен е добра алтернатива.
Най-добрият моден съвет, който си чувала?
Не знам дали е съвет, но е цитат от Коко Шанел: “За да бъдеш незаменим, трябва да си различен.”
Защо кръсти марката си Profound – има ли история зад това име?
Много дълго време размишлявах над името на марката, пишех си идеи в един тефтер, бяха около 200 и нищо не ми допадаше. Един ден, докато шофирах, чух една песен – Profound pleaser – и си казах: “Защо пък не?”
Кое е най-голямото предизвикателство в работата ти?
Най-трудната задача е да сформираш екип. В днешно време на никого не му се работи. Много ми беше трудно да намеря моделиери, които да направят кройките, както и шивачи, които да шият качествено ишлеме, тъй като аз не правя компромиси с качеството.
Какво правиш през свободното си време и може ли всъщност един човек, който стартира и движи собствения си бизнес, да има такова?
За човек, който стартира нов бизнес и в същото време се грижи за 2-годишния си син, е трудна задача. Свободно време е относително понятие. Но се старая да го прекарвам с детето и мъжа ми. Ходим в парка, на кино или хапваме навън.
Правилото, което следваш в своя личен стил?
За мен е много важно стилът да бъде премерен. Не харесвам кичозни тоалети. Най-важното правило, което спазвам е да не смесвам повече от 3 цвята.
Повече за Карина и моделите ѝ може да научите на официалния сайт на Profound.